Taşıt Kartı

Taşıt Kartı
4.9 (98%) 10 votes
Taşıt Kartı Devir işlemleri, Nedir, Ücreti, Başvurusu, Fiyatları, Sorgulama, almak için gerekli evraklar, araç ekleme, bedeli, nasıl yapılır, iptal süresi, nereden alınır, örneği hakkında tüm detaylar bu yazımızda belirtilmiştir.

Taşıt Kartı Nedir?

22.07.2016 tarihinde UKOME tarafından alınan karar ile İstanbul Büyükşehir Belediyesinin onayı sonrasında ticari olarak servis taşımacılığı yapan 9+1 araç dahil tüm servis araçlarının taşıt kartı sahibi olması gerektiğine dair verilen karar yürürlüğe girmiştir. Yapılan bu düzenlemenin esas amacı korsan taşımacılıkla mücadele etmektir.

Kısaca taşıt kartı nedir? sorusunun cevabı öğrenci taşımacılığı ve personel servis taşımacılığı yapan tüm kişilerin araç sayısına bakılmaksızın UKOME'den alınması gereken zorunlu belgedir. Aynı şekilde taşımacılık faaliyetleri içerisinde olan otobüs kiralama veya otobüsle servis hizmeti veren araçlarda d2 belgesi haricinde almak mecburiyetindedir.

Taşıt Kartı Devir işlemleri Nasıl Yapılır?

Öncelikle belirtmek istediğimiz önemli nokta, Ukome tarafından ücretsiz taşıt kartı hakkı olmayıp, 44.000,00 Türk Lirası karşılığında 5 eşit taksit ile satın alınan taşıt kartları devir yapılamıyor.

25.05.2015 tarihinden önce servis taşımacılığı yaptığını ispatlayan ve bunun akabinde ücretsiz hak sahibi olan kişiler taşıt kartlarını devir edebiliyor. Peki elinizde ücret vermeden hak sahibi olduğunuz taşıt kartı devir işlemleri nasıl yapılır?

Adınıza veya firmanıza ait taşıt kartının devrini yapabilmek için öncelikle yetki belgesine sahip olmanız gerekmektedir. Bu belge de aynı şekilde Edirnekapı Ukome den alınmaktadır.

Taşıt kartını satacağınız kişi ile fiyatta mutabakat sağladıktan sonra herhangi bir noter'e giderek devir işlemi için müracaat edebilirsiniz.

Şunu da belirtmek isteriz ki, anlaşma yapmış olduğunuz tutar üzerinden noter masrafları çıkmakta. Örneğin satış bedeli 1.000,00TL. olarak işlem yapılan bir satış sözleşmesinin noter masrafı yaklaşık 154.00TL. çıkarken bu tutar belirtilen rakama göre değişmektedir. Ancak ileride sorun yaşamamak adına önerimiz esas devir bedeli bildirilerek işlem yaptırmanızdır.

Unutmayın devir aldığınız taşıt kartının aslı eski sahibinde değil sizde kalmalıdır. Aksi taktirde işlemler yapılmaz.

Devir işlemi yapıldıktan sonra https://e-tuhim.ibb.gov.tr/ adresine girerek mevcut üyeliğinizle giriş yaptıktan sonra başvuru yaparak, elinizde ki satış sözleşmesini ve devir aldığınız taşıt kartını sisteme yükleyerek satışın onaylanmasını beklemeniz gerekiyor.

İlgili kişiler gerekli incelemeyi yaptıktan sonra eğer herhangi bir sorun yoksa telefonunuza mesaj olarak devir işleminin onaylandığı bilgisi geliyor ve evrak asılları ile birlikte Edirnekapı Ukome binasına giderek taşıt kartının asıl sureti ile birlikte satış sözleşmesini teslim ediyorsunuz ve devir işlemlerinin ilk aşamasını tamamlamış oluyorsunuz.

Son aşama olarak telefonunuza tekrar mesaj geliyor ve devir işlemini tamamlamak için ödemeye hazır başvuru olarak bilgilendiriliyorsunuz.

Tekrar sisteme girerek başvurunuzun yanında ödeme ibaresine tıklayarak 2.000,00 Türk Lirası kredi kartı ile ödemeyi yaptıktan sonra taşıt kartınızı artık teslim alabilirsiniz.

Taşıt Kartı Başvurusu

Yeni düzenlemeye göre taşıt kartı başvurusu sadece internet üzerinden yapılabilmektedir. Bu sayfaya erişebilmek için https://e-tuhim.ibb.gov.tr/ adresine girmeniz gerekmektedir. Daha kısa yoldan google aramasında "tuhim" yazarak çıkan ilk sonuca giriş yapabilirsiniz. Başvuru yapmadan önce firma veya şahıs adına fark etmiyor yetki belgesi sahibi olmalısınız. Yetki belgesi olmayan kişiler veya kurumlar müracaat yapamamaktadır. Yetki belgenizin varsa ilk işlem belirttiğimiz internet sitesine erişerek kullanıcı bilgileri ile giriş yapınız.

Taşıt Kartı Başvurusu
Taşıt Kartı Başvurusu

yukarıda ki ekranda T.C. kimlik numaranızı girip şifrenizi onayladıktan sonra sisteme bağlanabilirsiniz. Şifrenizi hatırlamıyorsanız veya kaybettiyseniz şifremi unuttum alanına girerek, sisteme kayıtlı olan telefon numaranızı veya e-posta adresini belirterek aktivasyon şifresi alarak yeni şifre belirleyebilirsiniz. Sisteme giriş yaptıktan sonra;

Taşıt kartı fiyatları

Yukarıda ki resimde gördüğünüz üzere başvurunun ilk adımı Taşımacılık Kartı alanına tıklayarak başlamaktadır. Diğer seçenekler taşımacılık kartı dışında yetki belgesi, güzergah izin belgesi, servis hak başvurusu (geçici bir menü) yapmak için kullanılmaktadır. Bir sonraki yazımızda yetki belgesi nasıl alınır konusuna değineceğiz.

Taşıt kartı almak için gerekli evraklar

ilgili menüyü tıkladıktan sonra karşınıza gelen bu ekranda Uyarıyı Okudum butonuna basarak artık tüm doğrulama işlemlerini yapmış olacaksınız. Bundan sonra ki yapacaklarınızın tamamı bilgi girişi olacaktır.

Taşıt kartı iptal süresi

Yeni başvuru alanına tıklayarak başvuru oluşturulur. Bir sonraki ekranda aracın sahibi (şahıs/ firma), Adı Soyadı, sms gönderilecek numara bilgisi ( bu alan önemlidir, başvurunuzun takibi açısında görünen numarayı kontrol etmenizde fayda var.) Açıklama kısmı boş bırakılabilir.

Diğer aşağıdaki bilgiler aracın kendisine ait bilgilerdir. Bu alanlara da yazdığınız tüm bilgilerin doğruluğunu mutlaka teyit ediniz. Muayene süresi dolmuş araç üzerine başvuru yapılamadığından, giriş yapmaya başlamadan önce mutlaka muayene süresini kontrol ediniz.

Diğer bilgilerde eksiksiz olarak giriş yapıldıktan sonra kayıt ederek başvuruyu gönderebilirsiniz. Bundan sonra ki aşama yetkililerin girdiğiniz bilgileri incelemesi sonucunda cep telefonunuza gelen mesajla aşamalı olarak ilerleyecektir.

Taşıt kartı başvuru formu

Taşıt Kartı Fiyatları

İlk karar alındığın da Kırkbin TL. olarak belirlenen taşıt kartı fiyatları Aralık.2017 yılında alınan kararın neticesinde son düzenleme ile kart bedeli 01.01.2018 tarihinden geçerli olmak üzere 44.000.00TL olarak belirlendi.

Aynı şekilde eşit 5 taksite bölünerek satılan taşıt kartlarına daha uygun sahip olmak isteyen kişiler sahibinden satılık taşıt kartı ilanlarını inceleyerek satın alabilirler.

Taşıt Kartı Sorgulama

Özellikle son zamanlarda bazı taşıt kartı satanlar dolandırıcılık yapmakta. Yani aynı taşıt kartını birden fazla kişiye satarak alan kişileri mağdur etmekte.

Bunun önüne geçmek için mutlaka belgeyi alacağınız taşıt kartının gerçek sahibi olduğunu doğrulamanız gerekmekte. Taşıt kartı sorgulama işlemini 3 şekilde yapabilirsiniz.

Taşıt kartı sorgulama 1. yöntem

Asıl suretli olan taşıt kartının üzerinde ki QR kodu android veya ios işletim sistemli telefonunuzdan QR kodu okutmaktır. Telefonunuz da hazır kurulu uygulama yoksa hemen marketten ücretsiz indirerek kurulum yapabilirsiniz.

Kurduktan sonra kodu okuttuğunuz da satın alacağınız kişinin kimlik bilgileri ile telefonun ekranına düşen bilgileri kıyaslayarak taşıt kartı sorgulama işlemi yapabilirsiniz.

Taşıt Kartı Sorgulama
Taşıt Kartı Sorgulama

Taşıt kartı sorgulama 2. yöntem

QR kodu yanında ki https ile başlayan adres satırını aynı şekilde bilgisayar veya telefonunuzda ki internet tarayıcının adres satırına yazarsanız karşınıza çıkan sayfada sahiplik doğrulaması yapabilirsiniz.

Plakadan taşıt kartı sorgulama
Plakadan taşıt kartı sorgulama

Taşıt kartı sorgulama 3. yöntem

Teknoloji ile çok aranız yok ve yukarıda belirttiğimiz işlemleri yapabilecek düzeyde bilginiz yoksa en kısa yoldan istanbul Büyükşehir Belediyesi iletişim hattı ALO 153 ü arayarak Ulaşım Hizmetleri menüsüne yani 1'i tuşlayarak çıkan temsilciye gerekli bilgileri ileterek taşıt kartı hakkında tüm detayları sesli olarak öğrenebilirsiniz.

Taşıt Kartı Almak için Gerekli Evraklar

Hak sahibi olmak istiyorsanız ister satış yapan kişilerden, isterseniz istanbul Büyükşehir Belediyesi 'ne başvurarak alabilirsiniz. Bu başvuru esnasında taşıt kartı almak için gerekli evraklar aşağıda ki gibidir.

Öncelikle servis taşımacılığı yetki belgesi sahibi olmalısınız. Yetki belgesi alabilmek için;

Eğer şirketseniz,

  • Şirket yetkilisi olduğunuzu gösterir imza sirküsü ve şirketinize ait ticaret sicil gazetesi
  • Şirketinizin istanbul il sınırları içerisinde olduğunu gösteren belgeler.
  • Firmanızın oda kaydı olduğuna dair belge. Burada İTO veya diğer servis taşımacılığı odasına kayıt olabilir.
  • Öğrenci taşımacılığı veya personel servis taşımacılığı taahhütnamesi.
  • Talep ettiğiniz servis taşımacılığı yetki belgesi gurubuna ait şartların yerine getirilmesi. Yetki belgesi A - B - C - D olarak 4 sınıfa ayrılmaktadır.

Örneğin, en üst sınıf olan A gurubu yetki belgesi almak için şirketiniz bünyesinde çalışan 1 adet üst düzey yönetici belgesi (ÜDY), 3 adet orta düzey yönetici belgesi (ODY) ve iso 9001, iso 14001, Ohsas 18001 ve TSE 12257 belgelerine sahip olmanız gerekmektedir.

ÜDY 2 Belgesi
ÜDY 2 Belgesi

Ayrıca yukarıda belirttiğimiz ÜDY ve ODY belgelerine sahip olabilmek için bazı şartlar bulunmakta. Üst düzey yönetici belgesi alabilmek için 4 yıllık üniversite mezunu şart aranmakla birlikte, orta düzey yöneticiler içinde en az lise mezunu olma şartı aranmaktadır.

Bu şartları yerine getiren kişiler src eğitim merkezine başvurarak ortalama 180 saatlik eğitim sonucu Milli Eğitim Bakanlığının düzenlediği yazılı sınava katılarak en az 70 puan almaları ve istenilen puanın elde edilmesi sonucunda aynı gün sözlü yani uygulama sınavına girerek aynı şekilde geçmeleri gerekmektedir. Her 2 sınavda da başarı gösteren kişiler mesleki yeterlilik belgesine sahip olabiliyor.

Yukarıda maddeler halinde sunduğumuz tüm şartlar yerine getirildiğinde almış olduğunuz servis taşımacılığı yetki belgesi ve yetkili kişi imza sirküleri ile birlikte başvuru yaparak taşıt kartı alabilirler.

Şahıslar için yani şirket olmayıp gerçek kişiler için sadece yetki belgesi ve kimlikle birlikte müracaat yapmaları yeterlidir.

Taşıt Kartı İptal Süresi

Sahibi olduğunuz araç üzerine ücretsiz hak sahibi iseniz ve aracınızı satmak istiyorsanız taşıt kartı oluşunun satışa engel bir durumu yoktur. Ancak aracınızı sattıktan sonra en fazla 6 ay içerisinde yeni bir araç alarak mevcut taşıt kartınızın aktarımını gerçekleştirebilirsiniz.

6 aylık belirtilen süre çok önemli olup, servis aracını sattığınız zaman taşıt kartı iptal süresini mutlaka takip edin. Geri dönüşü kesinlikle yoktur.

Taşıt Kartı Örneği

Ulaştırma Daire Başkanlığı tarafından verilen taşıt kartı üzerinde araca ait bilgiler ve kart hakkında diğer bilgiler bulunmaktadır.

Aracın plakası, araç sahibi, marka, model aracın ilk tescil tarihi gibi bilgileri yer almaktadır. Ayrıca taşımacılık kart numarası, kartın veriliş tarihi ve son geçerlilik süresi bulunmaktadır. Aşağıda göstermiş olduğumuz taşıt kartı örneği üzerinde tüm detaylar mevcuttur.

Taşıt Kartı Örneği
Taşıt Kartı Örneği

Sosyal medya'da paylaş, indirim kazan!

12 Yorumlar

  • Adem yil

    Tasit kartsiz servis araci almak istiyorum.noterde işlemler nasil yapılıyor.kartsiz alacağından araca başka plaka veriliyor mu.konu hakkında bilgi verirseniz sevinirim.

    • Meva Turizm

      Adem Bey, aracı satınalma işlemlerini yaptıktan sonra taşıt kartını da aynı şekilde noterden devir alıp, ibb sistemine yükleme yaparak onay işlemlerini beklemelisiniz. Onaylandıktan sonra satın almış olduğunuz aracın plakasına devir işlemi yapılacağından sorunsuzca servis taşımacılığı yapabilirsiniz.

  • volkan özmen

    D2 belgesi almak için hazırlanıyoruz.
    Taşıt kartı almamız gerekiyor mu?

  • MURAT PARLAYAN

    MERHABALAR OLAY GELSİN
    BEN SERVİS ARACI ALACAGIM .
    ÖNCELİKLE NELER YAPMAM GEREKİYOR.
    ANLADIGIM KADARI İLE ÖNCE ARAÇ ALINIP SONRA SERVİS TAŞIMACILIGI KARTI BAŞVURUSU YAPILABİLİYOR.
    9+1 CARAVELLE YADA TRANSPOTER İ DE SERVİS ARACI OLARAK KULLANABİLİR MİYİZ?
    BİRDE ARACI ALDIK KARTI ALDIK AMA HERHAN GİBİ BİR YERE FATURA KESECEK ŞEKİLDE ARACI ÇALIŞTIRAMADIK YANİ TABİRİ CAİZ İSE EVİN ÖNÜNDE YATIRDIK AYLIK MASRAF OLARAK KARSIMIZA NE CIKAR FATURA KESERSEK NE ÇIKAR TEŞEKKÜRLER KOLAY GELSİN…

  • Fuat Arslan

    Merhabalar bir arkadaşımın taşıt kartı var be iptal olduğunu söylüyor otomatik iptal olur mu bu taşıt kartı veya iptal olduysa bile nasıl geri faaliyete sokabiliriz

  • Hasan koç

    Abi ben aracımı sattım ve 6 ay geçti araç alamadım ne yapmam gerekiyor

  • Ahmet yemis

    Bende aracami borçlarımdan dolayı satttim ve yeni araç alamadim 6 ay süreyide geçtik ne yapmam gerekiyor şu anda araç. Alacak durumunda yok tasit kartımı satabilir miyim

  • TUFAN ŞAHİN

    SELAMLAR 2012 YILINDA SERVİS İŞİNE BAŞLADIM 2014 YILINDA ARACIMI SATTIM DİYE BENİM TAŞIT KARTI HAKKIM OLMADIĞI SÖYLENDİ FAKAT FAALİYET BELGEM DEVAM ETMEKTEYDİ 2015 YILI NIN 9 AYINDA TEKRAR ARAÇ ALDIM BU SEFER BENDEN 20000 TL TALEB EDİLDİ 5 EŞİT TAKSİTLE ÖDERSİN DENDİ YUKARIDA OKUDUĞUM ÖETNİN DE VERİLEN TARİHTEN ÖNCE BU İŞİ YAPTIĞIMI İSBATT ETTİM BANA HAK VERİLMEDİ BEN BELEDİYEDE BU KONUYU KONUŞURKEN BİR BAYAN GELDİ BU BAYANIN ARABASI VAR FALİYET BELGESİ YOK ONA HAKKIN VARDEDİLER VE ALDI BEN BUNU GÖRDÜM MADUR OLAN KİM BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER

    • Meva Turizm

      Merhaba Tufan Bey,

      Ukome’ye giderek mağduriyetinizi belirten bir dilekçe yazıp üst makama ilettiğiniz taktirde mutlaka size olumlu veya olumsuz bir cevap vereceklerdir. Alacağınız cevapla birlikte gerekçede sunulacaktır. Bu şekilde cevap almaya çalışırsanız çok daha hızlı ilerleyebilirsiniz.

  • Mehmet Emir

    Merhaba. 2005-2009 yılları arasında kendi aracımla servis taşımacılığı yaptım. Sonra aracımı sattım o zamandan bu yana servis işi yapmıyorum. Şimdi tekrar servis işine girmek istiyorum. Bunun için ücretsiz taşıt kartı alabiliyor muyum.? Benim zamanımda taşıt kartı falan yoktu, Sonradan çıkarttılar, bende almak için hiç başvuru yapmadım

    • Meva Turizm

      Merhaba Mehmet Bey,

      Kısa bir sürelik 2015 yılından önce eksik evraktan dolayı kart alamayan kişiler için şans tanındı. Ancak şuan da devam etmiyor. Bu sebeple alamazsınız ancak gene de teyit için 153’ü arayarak bilgi sahibi olmanızı öneriyoruz.

  • Barış

    Merhaba taşıt kartını noterden devraldıktan sonra
    İbb ukema kartı çıkartmak ve araç almak için ne kadar
    süre tanıyorlar

  • Hızlı Soru Sorabilirsiniz

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir