Taşıt Kartı Devir işlemleri, Nedir, Ücreti, Başvurusu, Fiyatları, Sorgulama, almak için gerekli evraklar, araç ekleme, bedeli, nasıl yapılır, iptal süresi, nereden alınır, örneği hakkında tüm detaylar bu yazımızda belirtilmiştir.

Taşıt Kartı Nedir?

22.07.2016 tarihinde UKOME tarafından alınan karar ile İstanbul Büyükşehir Belediyesinin onayı sonrasında ticari olarak servis taşımacılığı yapan 9+1 araç dahil tüm servis araçlarının taşıt kartı sahibi olması gerektiğine dair verilen karar yürürlüğe girmiştir. Yapılan bu düzenlemenin esas amacı korsan taşımacılıkla mücadele etmektir.

Kısaca taşıt kartı nedir? sorusunun cevabı öğrenci taşımacılığı ve personel servis taşımacılığı yapan tüm kişilerin araç sayısına bakılmaksızın UKOME’den alınması gereken zorunlu belgedir. Aynı şekilde taşımacılık faaliyetleri içerisinde olan otobüs kiralama veya otobüsle servis hizmeti veren araçlarda d2 belgesi haricinde almak mecburiyetindedir.

Taşıt Kartı Devir işlemleri Nasıl Yapılır?

25.05.2015 tarihinden önce servis taşımacılığı yaptığını ispatlayan ve bunun akabinde ücretsiz hak sahibi olan kişiler taşıt kartlarını devir edebiliyor. Peki elinizde ücret vermeden hak sahibi olduğunuz devir işlemleri nasıl yapılır?

Adınıza veya firmanıza ait taşıt kartının devrini yapabilmek için öncelikle yetki belgesine sahip olmanız gerekmektedir. Bu belge de aynı şekilde Ukome den alınmaktadır.

Taşıt kartını satacağınız kişi ile fiyatta mutabakat sağladıktan sonra Bakırköy veya Kartal semtinde ki UKOME binası ruhsat işleri bölümüne alıcı ve satıcı her iki tarafında giderek güvenlik dolayısıyla satış işlemi yapılacağını beyan etmesi gerekmektedir. Yapılan beyan sonucunda mevcut servis taşımacılığı kartında ki QR kod tarandığında taşımacılık kart doğrulama devir bilgileri aşağıdaki gibi görünecektir.

Servis Taşımacılığı Kartı Devir
Servis Taşımacılığı Kartı Devir

Bu işlem tamamlandıktan sonra alıcı ve satıcı notere giderek satış işlemini yapabilirler.

Şunu da belirtmek isteriz ki, anlaşma yapmış olduğunuz tutar üzerinden noter masrafları çıkmakta. Örneğin satış bedeli 1.000,00TL. olarak işlem yapılan bir satış sözleşmesinin noter masrafı yaklaşık 382.00TL. çıkarken bu tutar belirtilen rakama göre değişmektedir. Ancak ileride sorun yaşamamak adına önerimiz esas devir bedeli bildirilerek işlem yaptırmanızdır.

Unutmayın devir aldığınız taşıt kartının aslı eski sahibinde değil sizde kalmalıdır. Aksi taktirde işlemler yapılmaz.

Devir işlemi yapıldıktan sonra https://e-tuhim.ibb.gov.tr/ adresine girerek mevcut üyeliğinizle giriş yaptıktan sonra başvuru yaparak, elinizde ki satış sözleşmesini ve devir aldığınız taşıt kartını sisteme yükleyerek satışın onaylanmasını beklemeniz gerekiyor.

İlgili kişiler gerekli incelemeyi yaptıktan sonra eğer herhangi bir sorun yoksa telefonunuza mesaj olarak devir işleminin onaylandığı bilgisi geliyor ve evrak asılları ile birlikte Bakırköy veya Kartal Ukome binasına giderek taşıt kartının asıl sureti ile birlikte satış sözleşmesini teslim ediyorsunuz ve devir işlemlerinin ilk aşamasını tamamlamış oluyorsunuz.

Son aşama olarak telefonunuza tekrar mesaj geliyor ve devir işlemini tamamlamak için ödemeye hazır başvuru olarak bilgilendiriliyorsunuz.

Taşıt Kartı Başvurusu

Yeni düzenlemeye göre taşıt kartı başvurusu sadece internet üzerinden yapılabilmektedir. Bu sayfaya erişebilmek için https://e-tuhim.ibb.gov.tr/ adresine girmeniz gerekmektedir. Daha kısa yoldan google aramasında “tuhim” yazarak çıkan ilk sonuca giriş yapabilirsiniz. Başvuru yapmadan önce firma veya şahıs adına fark etmiyor yetki belgesi sahibi olmalısınız. Yetki belgesi olmayan kişiler veya kurumlar müracaat yapamamaktadır. Yetki belgenizin varsa ilk işlem belirttiğimiz internet sitesine erişerek kullanıcı bilgileri ile giriş yapınız.

Taşıt Kartı Başvurusu
Taşıt Kartı Başvurusu

yukarıda ki ekranda T.C. kimlik numaranızı girip şifrenizi onayladıktan sonra sisteme bağlanabilirsiniz. Şifrenizi hatırlamıyorsanız veya kaybettiyseniz şifremi unuttum alanına girerek, sisteme kayıtlı olan telefon numaranızı veya e-posta adresini belirterek aktivasyon şifresi alarak yeni şifre belirleyebilirsiniz. Sisteme giriş yaptıktan sonra;

Taşıt kartı fiyatları

Yukarıda ki resimde gördüğünüz üzere başvurunun ilk adımı Taşımacılık Kartı alanına tıklayarak başlamaktadır. Diğer seçenekler taşımacılık kartı dışında yetki belgesi, güzergah izin belgesi, servis hak başvurusu (geçici bir menü) yapmak için kullanılmaktadır. Bir sonraki yazımızda yetki belgesi nasıl alınır konusuna değineceğiz.

Taşıt kartı almak için gerekli evraklar

ilgili menüyü tıkladıktan sonra karşınıza gelen bu ekranda Uyarıyı Okudum butonuna basarak artık tüm doğrulama işlemlerini yapmış olacaksınız. Bundan sonra ki yapacaklarınızın tamamı bilgi girişi olacaktır.

Taşıt kartı iptal süresi

Yeni başvuru alanına tıklayarak başvuru oluşturulur. Bir sonraki ekranda aracın sahibi (şahıs/ firma), Adı Soyadı, sms gönderilecek numara bilgisi ( bu alan önemlidir, başvurunuzun takibi açısında görünen numarayı kontrol etmenizde fayda var.) Açıklama kısmı boş bırakılabilir.

Diğer aşağıdaki bilgiler aracın kendisine ait bilgilerdir. Bu alanlara da yazdığınız tüm bilgilerin doğruluğunu mutlaka teyit ediniz. Muayene süresi dolmuş araç üzerine başvuru yapılamadığından, giriş yapmaya başlamadan önce mutlaka muayene süresini kontrol ediniz.

Diğer bilgilerde eksiksiz olarak giriş yapıldıktan sonra kayıt ederek başvuruyu gönderebilirsiniz. Bundan sonra ki aşama yetkililerin girdiğiniz bilgileri incelemesi sonucunda cep telefonunuza gelen mesajla aşamalı olarak ilerleyecektir.

Taşıt kartı başvuru formu

Taşıt Kartı Fiyatları

İlk karar alındığın da Kırkbin TL. olarak belirlenen taşıt kartı fiyatları Aralık.2017 yılında alınan kararın neticesinde son düzenleme ile kart bedeli 01.01.2018 tarihinden geçerli olmak üzere 66.000.00TL olarak belirlendi. Şuan da belediye tarafında kart satışı yapılmamaktadır.

Aynı şekilde eşit 5 taksite bölünerek satılan taşıt kartlarına daha uygun sahip olmak isteyen kişiler sahibinden satılık taşıt kartı ilanlarını inceleyerek satın alabilirler. Aynı zamanda sayfanın altında ziyaretçilerimizin yaptığı yorumlara bakarak satılık servis taşımacılığı kartı ilanları görebilirsiniz.

Önemli Not: 18/03/2019 tarihinden geçerli olmak üzere kart satışları belediye sistemi üzerinden yapılmamaktadır. Bu konuda yeniden satış yapılıp yapılmayacağı konusunda henüz netlik kazanmış bir bilgi bulunmamaktadır.

Taşıt Kartı Sorgulama

Özellikle son zamanlarda bazı taşıt kartı satanlar dolandırıcılık yapmakta. Yani aynı taşıt kartını birden fazla kişiye satarak alan kişileri mağdur etmekte.

Bunun önüne geçmek için mutlaka belgeyi alacağınız taşıt kartının gerçek sahibi olduğunu doğrulamanız gerekmekte. Taşıt kartı sorgulama işlemini 3 şekilde yapabilirsiniz.

Taşıt kartı sorgulama 1. yöntem

Asıl suretli olan taşıt kartının üzerinde ki QR kodu android veya ios işletim sistemli telefonunuzdan QR kodu okutmaktır. Telefonunuz da hazır kurulu uygulama yoksa hemen marketten ücretsiz indirerek kurulum yapabilirsiniz.

Kurduktan sonra kodu okuttuğunuz da satın alacağınız kişinin kimlik bilgileri ile telefonun ekranına düşen bilgileri kıyaslayarak taşıt kartı sorgulama işlemi yapabilirsiniz.

Taşıt Kartı Sorgulama
Taşıt Kartı Sorgulama

Taşıt kartı sorgulama 2. yöntem

QR kodu yanında ki https ile başlayan adres satırını aynı şekilde bilgisayar veya telefonunuzda ki internet tarayıcının adres satırına yazarsanız karşınıza çıkan sayfada sahiplik doğrulaması yapabilirsiniz.

Plakadan taşıt kartı sorgulama
Plakadan taşıt kartı sorgulama

Taşıt kartı sorgulama 3. yöntem

Teknoloji ile çok aranız yok ve yukarıda belirttiğimiz işlemleri yapabilecek düzeyde bilginiz yoksa en kısa yoldan istanbul Büyükşehir Belediyesi iletişim hattı ALO 153 ü arayarak Ulaşım Hizmetleri menüsüne yani 1’i tuşlayarak çıkan temsilciye gerekli bilgileri ileterek taşıt kartı hakkında tüm detayları sesli olarak öğrenebilirsiniz.

Taşıt Kartı Almak için Gerekli Evraklar

Hak sahibi olmak istiyorsanız ister satış yapan kişilerden, isterseniz istanbul Büyükşehir Belediyesi ‘ne başvurarak alabilirsiniz. Bu başvuru esnasında taşıt kartı almak için gerekli evraklar aşağıda ki gibidir.

Öncelikle servis taşımacılığı yetki belgesi sahibi olmalısınız. Yetki belgesi alabilmek için;

Eğer şirketseniz,

  • Şirket yetkilisi olduğunuzu gösterir imza sirküsü ve şirketinize ait ticaret sicil gazetesi
  • Şirketinizin istanbul il sınırları içerisinde olduğunu gösteren belgeler.
  • Firmanızın oda kaydı olduğuna dair belge. Burada İTO veya diğer servis taşımacılığı odasına kayıt olabilir.
  • Öğrenci taşımacılığı veya personel servis taşımacılığı taahhütnamesi.
  • Talep ettiğiniz servis taşımacılığı yetki belgesi gurubuna ait şartların yerine getirilmesi. Yetki belgesi A – B – C – D olarak 4 sınıfa ayrılmaktadır.

Örneğin, en üst sınıf olan A gurubu yetki belgesi almak için şirketiniz bünyesinde çalışan 1 adet üst düzey yönetici belgesi (ÜDY), 3 adet orta düzey yönetici belgesi (ODY) ve iso 9001, iso 14001, Ohsas 18001 ve TSE 12257 belgelerine sahip olmanız gerekmektedir.

ÜDY 2 Belgesi
ÜDY 2 Belgesi

Ayrıca yukarıda belirttiğimiz ÜDY ve ODY belgelerine sahip olabilmek için bazı şartlar bulunmakta. Üst düzey yönetici belgesi alabilmek için 4 yıllık üniversite mezunu şart aranmakla birlikte, orta düzey yöneticiler içinde en az lise mezunu olma şartı aranmaktadır.

Bu şartları yerine getiren kişiler src eğitim merkezine başvurarak ortalama 180 saatlik eğitim sonucu Milli Eğitim Bakanlığının düzenlediği yazılı sınava katılarak en az 70 puan almaları ve istenilen puanın elde edilmesi sonucunda aynı gün sözlü yani uygulama sınavına girerek aynı şekilde geçmeleri gerekmektedir. Her 2 sınavda da başarı gösteren kişiler mesleki yeterlilik belgesine sahip olabiliyor.

Yukarıda maddeler halinde sunduğumuz tüm şartlar yerine getirildiğinde almış olduğunuz servis taşımacılığı yetki belgesi ve yetkili kişi imza sirküleri ile birlikte başvuru yaparak taşıt kartı alabilirler.

Şahıslar için yani şirket olmayıp gerçek kişiler için sadece yetki belgesi ve kimlikle birlikte müracaat yapmaları yeterlidir.

Taşıt Kartı İptal Süresi

Sahibi olduğunuz araç üzerine ücretsiz hak sahibi iseniz ve aracınızı satmak istiyorsanız taşıt kartı oluşunun satışa engel bir durumu yoktur. Ancak aracınızı sattıktan sonra en fazla 6 ay içerisinde yeni bir araç alarak mevcut taşıt kartınızın aktarımını gerçekleştirebilirsiniz.

6 aylık belirtilen süre çok önemli olup, servis aracını sattığınız zaman taşıt kartı iptal süresini mutlaka takip edin. Geri dönüşü kesinlikle yoktur. Ayrıca 1 ay yol belgesiz olan kartlarında iptali sistem tarafından otomatik olarak yapılmakta.

Taşıt Kartı Örneği

Ulaştırma Daire Başkanlığı tarafından verilen taşıt kartı üzerinde araca ait bilgiler ve kart hakkında diğer bilgiler bulunmaktadır.

Aracın plakası, araç sahibi, marka, model aracın ilk tescil tarihi gibi bilgileri yer almaktadır. Ayrıca taşımacılık kart numarası, kartın veriliş tarihi ve son geçerlilik süresi bulunmaktadır. Aşağıda göstermiş olduğumuz taşıt kartı örneği üzerinde tüm detaylar mevcuttur.

Taşıt Kartı Örneği
Taşıt Kartı Örneği

Kart sahiplerinin en çok merak ettiği konulardan biriside taşıt kartlarının geçerlilik süresi kaç yıldır ?  UKOME’nin aldığı son karar ile tahditli plaka kapsamına alınarak süresiz hale getirilmiştir.

5/546 ratings
folder_openServis Araçları
comment105 Yorum

105 Yorum. Yeni Yorum

  • İmam kaplan
    31 Temmuz 2019 11:14

    Selam arkadaşlar geçmiş dönem de bu işi yapan bırakan geçmiş dönem taşımacıları için hiç bir bilgi mesaj verilmedi dolasiyla burda bir hak mahrumiyet i ve saman altından su yürütülmesi söz konusudur geçmiş dönem taşımacılık yaptım ve bıraktım diyenlerin ibb ye dilekçe vererek hakkını arasın

    Yanıtla
  • Ahmet Gültekin
    4 Ağustos 2019 12:13

    Sevgili Meva turizm ben bu işe yeni başlamayı düşünen biri olarak araştırmalar üzerine anladığım kadarı ile belediye su an kart satışı yapmıyor sahibinden.comda buluna kartlardan almam yeterlimi kart bazı ilanlarda ise yol satılık kartlardan bahsediliyor nasıl bir yol izlemem gereklidir

    Yanıtla
  • Birol Akarsu
    14 Eylül 2019 10:44

    L plaka devir işlemleri İBB den kapallı 153 aradım dışarıdan plaka yı noterden alsam dedim ibb de kabul olmayabilir dedi Lplaka sözleşmesinde ikinci kişilere devredilemez hükmü var mı teşekkürler

    Yanıtla
  • Mustafa Kemal Özen
    10 Ekim 2019 18:13

    plakayı aldıktan sonra araç çalışmadan kaç ay kalabilir? bizim taşıt kartımız var ama servis işi yaptığımız firmadan yeni ayrıldık. sezonu kaçırdığımız içinde kolay kolay iş bulabileceğimizi düşünmüyorum.
    sormak istediğim servis aracı hiç çalışmadan kaç ay durabilir? ( biz personel taşımacılığı yapıyoruz)

    Yanıtla
  • Ayvaz yolcu
    13 Ekim 2019 10:08

    Taşıt kartı almak istiyorum Araç ile Takas etmek isteyen onceligimdir. Araç’ım Volvo S-60 D 4 2000 motor 220 beygir 155.00 km. 2012 model 2013 çıkışlıdır Araç temiz dir Takas etmek isteyen arakadaşlar Bu numaradan bana ulaşabilir siniz 0532 400 1183

    Yanıtla
  • Şuan satmak istesek taşıt kartının fiyatı nedir?

    Yanıtla
  • Ali rıza topcu
    25 Ağustos 2020 13:31

    Merhaba 2016 7 ayinda belediyeden 30.000 tl karsiligi 5 taksitte yilligi
    8000 tl ye gelen tasit kart yetki belgesi ve yol belgesi ile 2018 1 ayina kadar servis tasimaciligi yaptim.2 taksidim olan 8000 tl yi odiyemedim ve belediyeye giderek kartimi pasiflestirdim.bana belediyeden herhangi bir odeme yapilmadi pasif kartimi farkini odiyerek aktiflestirebilirmiyimm.153 aradigimda aktiflestirebilecegim soylendi bilgi verirseniz sevinirim.

    Yanıtla
  • 2007 2012 kadar Serviz işi yol belgeli firmalara kestiğimiz faturalar durmakta araçların satışını 2012 gerçekleştirdik acaba bu taşıt kartını hak talep edebilermiyiz

    Yanıtla
  • 67 yaşindayim adima L plaka servis araç devren almak için yaş etkiliyormu

    Yanıtla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

Geri Aranma Talebi
*
*

🙋‍♂️ Canlı Destek