Taşıt Kartı Devir işlemleri, Nedir, Ücreti, Başvurusu, Fiyatları, Sorgulama, almak için gerekli evraklar, araç ekleme, bedeli, nasıl yapılır, iptal süresi, nereden alınır, örneği hakkında tüm detaylar bu yazımızda belirtilmiştir.

Taşıt Kartı Nedir?

22.07.2016 tarihinde UKOME tarafından alınan karar ile İstanbul Büyükşehir Belediyesinin onayı sonrasında ticari olarak servis taşımacılığı yapan 9+1 araç dahil tüm servis araçlarının taşıt kartı sahibi olması gerektiğine dair verilen karar yürürlüğe girmiştir. Yapılan bu düzenlemenin esas amacı korsan taşımacılıkla mücadele etmektir.

Kısaca taşıt kartı nedir? sorusunun cevabı öğrenci taşımacılığı ve personel servis taşımacılığı yapan tüm kişilerin araç sayısına bakılmaksızın UKOME’den alınması gereken zorunlu belgedir. Aynı şekilde taşımacılık faaliyetleri içerisinde olan otobüs kiralama veya otobüsle servis hizmeti veren araçlarda d2 belgesi haricinde almak mecburiyetindedir.

Taşıt Kartı Devir işlemleri Nasıl Yapılır?

25.05.2015 tarihinden önce servis taşımacılığı yaptığını ispatlayan ve bunun akabinde ücretsiz hak sahibi olan kişiler taşıt kartlarını devir edebiliyor. Peki elinizde ücret vermeden hak sahibi olduğunuz devir işlemleri nasıl yapılır?

Adınıza veya firmanıza ait taşıt kartının devrini yapabilmek için öncelikle yetki belgesine sahip olmanız gerekmektedir. Bu belge de aynı şekilde Ukome den alınmaktadır.

Taşıt kartını satacağınız kişi ile fiyatta mutabakat sağladıktan sonra Bakırköy veya Kartal semtinde ki UKOME binası ruhsat işleri bölümüne alıcı ve satıcı her iki tarafında giderek güvenlik dolayısıyla satış işlemi yapılacağını beyan etmesi gerekmektedir. Yapılan beyan sonucunda mevcut servis taşımacılığı kartında ki QR kod tarandığında taşımacılık kart doğrulama devir bilgileri aşağıdaki gibi görünecektir.

Servis Taşımacılığı Kartı Devir
Servis Taşımacılığı Kartı Devir

Bu işlem tamamlandıktan sonra alıcı ve satıcı notere giderek satış işlemini yapabilirler.

Şunu da belirtmek isteriz ki, anlaşma yapmış olduğunuz tutar üzerinden noter masrafları çıkmakta. Örneğin satış bedeli 1.000,00TL. olarak işlem yapılan bir satış sözleşmesinin noter masrafı yaklaşık 382.00TL. çıkarken bu tutar belirtilen rakama göre değişmektedir. Ancak ileride sorun yaşamamak adına önerimiz esas devir bedeli bildirilerek işlem yaptırmanızdır.

Unutmayın devir aldığınız taşıt kartının aslı eski sahibinde değil sizde kalmalıdır. Aksi taktirde işlemler yapılmaz.

Devir işlemi yapıldıktan sonra https://e-tuhim.ibb.gov.tr/ adresine girerek mevcut üyeliğinizle giriş yaptıktan sonra başvuru yaparak, elinizde ki satış sözleşmesini ve devir aldığınız taşıt kartını sisteme yükleyerek satışın onaylanmasını beklemeniz gerekiyor.

İlgili kişiler gerekli incelemeyi yaptıktan sonra eğer herhangi bir sorun yoksa telefonunuza mesaj olarak devir işleminin onaylandığı bilgisi geliyor ve evrak asılları ile birlikte Bakırköy veya Kartal Ukome binasına giderek taşıt kartının asıl sureti ile birlikte satış sözleşmesini teslim ediyorsunuz ve devir işlemlerinin ilk aşamasını tamamlamış oluyorsunuz.

Son aşama olarak telefonunuza tekrar mesaj geliyor ve devir işlemini tamamlamak için ödemeye hazır başvuru olarak bilgilendiriliyorsunuz.

Taşıt Kartı Başvurusu

Yeni düzenlemeye göre taşıt kartı başvurusu sadece internet üzerinden yapılabilmektedir. Bu sayfaya erişebilmek için https://e-tuhim.ibb.gov.tr/ adresine girmeniz gerekmektedir. Daha kısa yoldan google aramasında “tuhim” yazarak çıkan ilk sonuca giriş yapabilirsiniz. Başvuru yapmadan önce firma veya şahıs adına fark etmiyor yetki belgesi sahibi olmalısınız. Yetki belgesi olmayan kişiler veya kurumlar müracaat yapamamaktadır. Yetki belgenizin varsa ilk işlem belirttiğimiz internet sitesine erişerek kullanıcı bilgileri ile giriş yapınız.

Taşıt Kartı Başvurusu
Taşıt Kartı Başvurusu

yukarıda ki ekranda T.C. kimlik numaranızı girip şifrenizi onayladıktan sonra sisteme bağlanabilirsiniz. Şifrenizi hatırlamıyorsanız veya kaybettiyseniz şifremi unuttum alanına girerek, sisteme kayıtlı olan telefon numaranızı veya e-posta adresini belirterek aktivasyon şifresi alarak yeni şifre belirleyebilirsiniz. Sisteme giriş yaptıktan sonra;

Taşıt kartı fiyatları

Yukarıda ki resimde gördüğünüz üzere başvurunun ilk adımı Taşımacılık Kartı alanına tıklayarak başlamaktadır. Diğer seçenekler taşımacılık kartı dışında yetki belgesi, güzergah izin belgesi, servis hak başvurusu (geçici bir menü) yapmak için kullanılmaktadır. Bir sonraki yazımızda yetki belgesi nasıl alınır konusuna değineceğiz.

Taşıt kartı almak için gerekli evraklar

ilgili menüyü tıkladıktan sonra karşınıza gelen bu ekranda Uyarıyı Okudum butonuna basarak artık tüm doğrulama işlemlerini yapmış olacaksınız. Bundan sonra ki yapacaklarınızın tamamı bilgi girişi olacaktır.

Taşıt kartı iptal süresi

Yeni başvuru alanına tıklayarak başvuru oluşturulur. Bir sonraki ekranda aracın sahibi (şahıs/ firma), Adı Soyadı, sms gönderilecek numara bilgisi ( bu alan önemlidir, başvurunuzun takibi açısında görünen numarayı kontrol etmenizde fayda var.) Açıklama kısmı boş bırakılabilir.

Diğer aşağıdaki bilgiler aracın kendisine ait bilgilerdir. Bu alanlara da yazdığınız tüm bilgilerin doğruluğunu mutlaka teyit ediniz. Muayene süresi dolmuş araç üzerine başvuru yapılamadığından, giriş yapmaya başlamadan önce mutlaka muayene süresini kontrol ediniz.

Diğer bilgilerde eksiksiz olarak giriş yapıldıktan sonra kayıt ederek başvuruyu gönderebilirsiniz. Bundan sonra ki aşama yetkililerin girdiğiniz bilgileri incelemesi sonucunda cep telefonunuza gelen mesajla aşamalı olarak ilerleyecektir.

Taşıt kartı başvuru formu

Taşıt Kartı Fiyatları

İlk karar alındığın da Kırkbin TL. olarak belirlenen taşıt kartı fiyatları Aralık.2017 yılında alınan kararın neticesinde son düzenleme ile kart bedeli 01.01.2018 tarihinden geçerli olmak üzere 66.000.00TL olarak belirlendi. Şuan da belediye tarafında kart satışı yapılmamaktadır.

Aynı şekilde eşit 5 taksite bölünerek satılan taşıt kartlarına daha uygun sahip olmak isteyen kişiler sahibinden satılık taşıt kartı ilanlarını inceleyerek satın alabilirler. Aynı zamanda sayfanın altında ziyaretçilerimizin yaptığı yorumlara bakarak satılık servis taşımacılığı kartı ilanları görebilirsiniz.

Önemli Not: 18/03/2019 tarihinden geçerli olmak üzere kart satışları belediye sistemi üzerinden yapılmamaktadır. Bu konuda yeniden satış yapılıp yapılmayacağı konusunda henüz netlik kazanmış bir bilgi bulunmamaktadır.

Taşıt Kartı Sorgulama

Özellikle son zamanlarda bazı taşıt kartı satanlar dolandırıcılık yapmakta. Yani aynı taşıt kartını birden fazla kişiye satarak alan kişileri mağdur etmekte.

Bunun önüne geçmek için mutlaka belgeyi alacağınız taşıt kartının gerçek sahibi olduğunu doğrulamanız gerekmekte. Taşıt kartı sorgulama işlemini 3 şekilde yapabilirsiniz.

Taşıt kartı sorgulama 1. yöntem

Asıl suretli olan taşıt kartının üzerinde ki QR kodu android veya ios işletim sistemli telefonunuzdan QR kodu okutmaktır. Telefonunuz da hazır kurulu uygulama yoksa hemen marketten ücretsiz indirerek kurulum yapabilirsiniz.

Kurduktan sonra kodu okuttuğunuz da satın alacağınız kişinin kimlik bilgileri ile telefonun ekranına düşen bilgileri kıyaslayarak taşıt kartı sorgulama işlemi yapabilirsiniz.

Taşıt Kartı Sorgulama
Taşıt Kartı Sorgulama

Taşıt kartı sorgulama 2. yöntem

QR kodu yanında ki https ile başlayan adres satırını aynı şekilde bilgisayar veya telefonunuzda ki internet tarayıcının adres satırına yazarsanız karşınıza çıkan sayfada sahiplik doğrulaması yapabilirsiniz.

Plakadan taşıt kartı sorgulama
Plakadan taşıt kartı sorgulama

Taşıt kartı sorgulama 3. yöntem

Teknoloji ile çok aranız yok ve yukarıda belirttiğimiz işlemleri yapabilecek düzeyde bilginiz yoksa en kısa yoldan istanbul Büyükşehir Belediyesi iletişim hattı ALO 153 ü arayarak Ulaşım Hizmetleri menüsüne yani 1’i tuşlayarak çıkan temsilciye gerekli bilgileri ileterek taşıt kartı hakkında tüm detayları sesli olarak öğrenebilirsiniz.

Taşıt Kartı Almak için Gerekli Evraklar

Hak sahibi olmak istiyorsanız ister satış yapan kişilerden, isterseniz istanbul Büyükşehir Belediyesi ‘ne başvurarak alabilirsiniz. Bu başvuru esnasında taşıt kartı almak için gerekli evraklar aşağıda ki gibidir.

Öncelikle servis taşımacılığı yetki belgesi sahibi olmalısınız. Yetki belgesi alabilmek için;

Eğer şirketseniz,

  • Şirket yetkilisi olduğunuzu gösterir imza sirküsü ve şirketinize ait ticaret sicil gazetesi
  • Şirketinizin istanbul il sınırları içerisinde olduğunu gösteren belgeler.
  • Firmanızın oda kaydı olduğuna dair belge. Burada İTO veya diğer servis taşımacılığı odasına kayıt olabilir.
  • Öğrenci taşımacılığı veya personel servis taşımacılığı taahhütnamesi.
  • Talep ettiğiniz servis taşımacılığı yetki belgesi gurubuna ait şartların yerine getirilmesi. Yetki belgesi A – B – C – D olarak 4 sınıfa ayrılmaktadır.

Örneğin, en üst sınıf olan A gurubu yetki belgesi almak için şirketiniz bünyesinde çalışan 1 adet üst düzey yönetici belgesi (ÜDY), 3 adet orta düzey yönetici belgesi (ODY) ve iso 9001, iso 14001, Ohsas 18001 ve TSE 12257 belgelerine sahip olmanız gerekmektedir.

ÜDY 2 Belgesi
ÜDY 2 Belgesi

Ayrıca yukarıda belirttiğimiz ÜDY ve ODY belgelerine sahip olabilmek için bazı şartlar bulunmakta. Üst düzey yönetici belgesi alabilmek için 4 yıllık üniversite mezunu şart aranmakla birlikte, orta düzey yöneticiler içinde en az lise mezunu olma şartı aranmaktadır.

Bu şartları yerine getiren kişiler src eğitim merkezine başvurarak ortalama 180 saatlik eğitim sonucu Milli Eğitim Bakanlığının düzenlediği yazılı sınava katılarak en az 70 puan almaları ve istenilen puanın elde edilmesi sonucunda aynı gün sözlü yani uygulama sınavına girerek aynı şekilde geçmeleri gerekmektedir. Her 2 sınavda da başarı gösteren kişiler mesleki yeterlilik belgesine sahip olabiliyor.

Yukarıda maddeler halinde sunduğumuz tüm şartlar yerine getirildiğinde almış olduğunuz servis taşımacılığı yetki belgesi ve yetkili kişi imza sirküleri ile birlikte başvuru yaparak taşıt kartı alabilirler.

Şahıslar için yani şirket olmayıp gerçek kişiler için sadece yetki belgesi ve kimlikle birlikte müracaat yapmaları yeterlidir.

Taşıt Kartı İptal Süresi

Sahibi olduğunuz araç üzerine ücretsiz hak sahibi iseniz ve aracınızı satmak istiyorsanız taşıt kartı oluşunun satışa engel bir durumu yoktur. Ancak aracınızı sattıktan sonra en fazla 6 ay içerisinde yeni bir araç alarak mevcut taşıt kartınızın aktarımını gerçekleştirebilirsiniz.

6 aylık belirtilen süre çok önemli olup, servis aracını sattığınız zaman taşıt kartı iptal süresini mutlaka takip edin. Geri dönüşü kesinlikle yoktur. Ayrıca 1 ay yol belgesiz olan kartlarında iptali sistem tarafından otomatik olarak yapılmakta.

Taşıt Kartı Örneği

Ulaştırma Daire Başkanlığı tarafından verilen taşıt kartı üzerinde araca ait bilgiler ve kart hakkında diğer bilgiler bulunmaktadır.

Aracın plakası, araç sahibi, marka, model aracın ilk tescil tarihi gibi bilgileri yer almaktadır. Ayrıca taşımacılık kart numarası, kartın veriliş tarihi ve son geçerlilik süresi bulunmaktadır. Aşağıda göstermiş olduğumuz taşıt kartı örneği üzerinde tüm detaylar mevcuttur.

Taşıt Kartı Örneği
Taşıt Kartı Örneği

Kart sahiplerinin en çok merak ettiği konulardan biriside taşıt kartlarının geçerlilik süresi kaç yıldır ?  UKOME’nin aldığı son karar ile tahditli plaka kapsamına alınarak süresiz hale getirilmiştir.

5/546 ratings
folder_openServis Araçları
comment105 Yorum

105 Yorum. Yeni Yorum

  • Kerim Ayhan
    30 Mayıs 2019 18:38

    Taşıt kartı arıyorum acil 0 534 397 25 00

    Yanıtla
  • Merhaba meva turizm
    Bizlere Vermis oldugunuz bilgiler icin tesekkur ederim benim sizlere bi sorum olcak 2012 arac aldim 2017 fatura kestim ama ondan sonra servisi biraktim aracim halen elimde satmadim sadece servis cekmiyorum muhasebemde acik kapatmadim calistigim sure yol belgesini almadim odayada kayit olmadim nasasil bir yol izlemeyelim tesekkur ederim

    Yanıtla
  • serkan canber
    17 Haziran 2019 14:30

    Değerli Meva Turizm Yetkilisi 95 yılında bu işi yaptım 99 eylülde kapanış verdim o zamanın ticari taşıt kullanma belgesi vs tüm evraklarım duruyor acaba bu taşıt kartından yararlanabilirmiyim hakkım varmı?

    Yanıtla
    • Meva Turizm
      18 Haziran 2019 09:39

      Serkan Bey,

      2015 yılında açıklama yapıldığı tarihten sonra elinizde araç var ve hak sahibi olamadıysanız o mağduriyeti ortadan kaldırmak için böyle bir başvuru açılmıştır. Ancak şuan da bildiğimiz böyle bir müracat zaten yapılamıyor. Detaylı bilgi için 183’ü arayabilirsiniz.

      Yanıtla
  • Cesur karakoç
    17 Haziran 2019 16:51

    Merhaba 2011 den 2015 e kadar personel servis aracı güzergah belgem vardı bazı nedenlerden dolayi taşıt kartına ceviremedim araç duruyor şirketi adına kart hakim olduğunu söylüyor ibb fakat almak için başvurduğumda resmi gazetede turizim ibaresi olduğunu söylüyor ve yolcu taşımacılığı gerekiyormus bunu nasıl düzelte bilirim sayılar

    Yanıtla
  • Erkan özkaya
    20 Haziran 2019 21:49

    Merhaba kolay gelsin 20 Aralık 2018 de servis işi ile uğraşan bir abimin firmasının adına taşıt kartı aldım yeni taşıt kartını aracının üzerine geçirmiş ve mevcut olan kartı boşa çıkarmış ve şimdi kendi kartının iptal olduğunu söylüyor ne yapması gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim kolay gelsin

    Yanıtla
  • 2011 2016 arası servis aracım vardı ve yol belgelerimin hepsi duruyor ve odayı kapatmadım ama ödemede yapmadım fakat ben arabayı 3 . Ayda satmıştım akibetimiz nedir

    Yanıtla
  • Erkan akgul
    24 Haziran 2019 12:17

    Selamlar 2005 2009 arası serviscilik yaptım yol belgelerim var tatasit karttı almaya hakim varmı nasıl bir yol izlemem gerekiyor yyardimci olursanız sevinirim teşekkür ediyorum

    Yanıtla
  • Mehmet Ali Şentürk
    25 Haziran 2019 18:23

    Mrb 1993 ile 2012 arası okul servis işi yaptım. Oda sicil maliye kayıtlı idim.. Şimdi bu tahdit plaka olayından sonra tuhime dilekçe yazdım. 20 haziranda. Onlarda incelemeye alıp cevap ver eklerini söyledi ler.. Şimdi benim soracağım soru Red cevabı alsam hukuki yola basvursam Bi sonuç alabilir miyim. Bilginiz için teşekkür ederim

    Yanıtla
  • Bülent erkek
    27 Haziran 2019 10:04

    2001 ila 2011 arasında servis taşımacılığı yaptım ve bıraktım bıraktıktan sonra oda kaydı vergi kaydını kapattım yeniden başlıyacağım benim taşıt kartı hakkım olabilir mi yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    Yanıtla
  • Bülent kardeşim vermezlerse hukuki hakkını kullan senin gibi binlerce mağdur olan var bu işin asıl hak sahibi sen ve senin gibiler

    Yanıtla
  • Bu işi yapan bırakan geçmiş dönem taşımacıları dilekçe versinler olumsuz olursa hukukî yola basvursunlar

    Yanıtla
  • 2012 tarihinde servis işine başladım 20 14 yılında baypas ameliyatı geçirdim .2017 tarihine kadar ticari faaliyetim devam etti 2017 de aracı Hususi ye çevirdim benim taşıt kartı akibetim nedir hakkım devam ediyorum

    Yanıtla
  • Fatih Umay
    9 Temmuz 2019 16:35

    Arkadaşlar dilekçe verin geçmiş dönem de taşımacılık yaptım ve bıraktım hiç bir oda dernek böyle bir hakkım olduğunu söylemediler geçmiş dönem taşımacıları na da hak tanışmışlar ama hiç kimsenin haberi yok

    Yanıtla
  • Hamdullah Karaca
    19 Temmuz 2019 23:17

    Selman tekin adına taşıt kartı belediye bana veremedi hakkım varmış veremedi ben otogara çalıştım otogarın kartım var veremiyorlar. Veriliş tarihi 23/07/2015 otogar aldı veriliş tarihi 15/06/2015 esnaf yetki belgesi çıkardım,veriliş tarihi 15/06/2015 faaliyet belgesi çıkarttım, işletmecileri esnaf odası benim hakkım belediye yemiş!! 34 PMB 87 plaka budur saygıyla arz ederim… 0543 472 23 24 telefonum budur arkadaşlar ben hakkımı istiyorum hakkımı yediler…

    Yanıtla
  • Halil emre haklı
    30 Temmuz 2019 02:16

    25.01.2019 tarihinde aracımı sattım taşıt kartım elimde bunu devir yapabilirmiyim şuanda

    Yanıtla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu alanı doldurun
Bu alanı doldurun
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

Geri Aranma Talebi
*
*

🙋‍♂️ Canlı Destek